PrintVis: De uitgebreide standaard ERP|MIS oplossing voor de grafimedia

PrintVis heeft als basis Microsoft Dynamics NAV. Dat is een stevig fundament met veel standaard ERP functionaliteit.

PrintVis is de specifieke aanvulling waarmee naast de basisbehoefte ook de geavanceerde wensen voor alle taken en processen bij de administratie en productie van prepress, pers en afwerking ondersteunt worden. PrintVis kan ook aangepast worden aan specifieke behoeftes van uw bedrijf. Met andere woorden, met Dynamics NAV|PrintVis beheert u elke stap in het proces, van eerste offerte tot het moment dat het drukwerk afgeleverd is bij de klant, inclusief facturatie en management informatie.

PrintVis is JDF-gecertificeerd voor machines en systemen die deze standaard ondersteunen. PrintVis wordt wereldwijd aangeboden, verkocht en geïmplementeerd door een netwerk van hooggekwalificeerde partners in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Australië. Lees de introductie op deze pagina van een aantal belangrijke kenmerken van PrintVis en hoe deze uw bedrijfsvoering kunnen verbeteren.

  • Calculeren & Offertes maken
  • Opdrachtbeheer
  • CRM
  • Voorraadbeheer
  • Planning
  • Werkvloerbeheer
  • Nacalculatie
  • Facturatie
  • Financieel beheer
  • Online integratie
  • JDF integratie

 

Calculeren en offertes maken, snel en eenvoudig

De flexibele inrichting maakt het mogelijk om een bedrijfsbreed systeem te maken waarmee gebruikers eenvoudig opdrachten kunnen calculeren door gebruik te maken van bouwstenen of zelfs nog eenvoudiger door gebruik te maken van sjablonen. Offerteaanvragen met daarin meerdere opties kunnen eenvoudig in een paar kliks gemaakt worden.

Bij het maken van offertes kunt u er voor kiezen om standaard sjablonen te gebruiken die alle onderdelen bevat die nodig zijn voor de prijsbepaling. Door het gebruik van sjablonen bij het offertes maken is het mogelijk om snel, automatisch en consistent calculaties te maken, niets wordt over het hoofd gezien.

Fouten in offertes kunnen schadelijk zijn voor de winstgevendheid van uw bedrijf. PrintVis reduceert de kans op fouten aanzienlijk door de juiste vragen te stellen en de calculator door alle relevante factoren te leiden die nodig zijn voor een correcte prijsbepaling.

De calculatie van PrintVis geeft u alle cijfers die u nodig heeft, een compleet overzicht van alle financiële aspecten van een opdracht zoals directe kosten, totale kosten, overhead, toegevoegde waarde en uiteindelijke verkoopprijs. Daardoor bent u in staat om creatief en concurrerend te zijn met de offertes die u aanbiedt aan uw klanten in deze zeer competitieve bedrijfstak die de grafische industrie is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opdrachtbeheer

De opdrachtbeheermodule is gemaakt als het dagelijkse gereedschap voor de administratie, de thuisbasis voor alle medewerkers die met opdrachten werken. Het geeft een compleet overzicht van opdrachten met gedetailleerde informatie over deadlines, leverdata, klantinfo, opdrachthistorie, etc. Met deze module kunt u de opdrachten volgen door uw hele bedrijf, met een compleet beeld van uitstaande offertes, bevestigde orders en onderhanden werk.

PrintVis is gemaakt om er zeker van te zijn dat iedere opdracht op elk moment is toegewezen aan een verantwoordelijk iemand. Deze medewerker (of team) zal natuurlijk wijzigen als de opdracht door de workflow stroomt. Zo kan geen enkele opdracht kwijt raken.

 

CRM

Met een geïntegreerd CRM systeem kunt u de verkoop verhogen door een directe en gerichte aandacht op de ervaringen met uw klanten.

  • Segmenteer uw relaties op basis van specifieke criteria
  • Behoud overzicht over de opportunities in uw pijplijn
  • Maak de benadering van uw klanten persoonlijk
  • Voer gerichte campagnes gebaseerd op gedrag uit het verleden

Uw medewerkers hebben altijd toegang tot de laatste gedetailleerde informatie van elke relatie. U kunt de historie van interacties met elke klant zien als ook welke klanten direct aandacht nodig hebben en welke er positief voor staan. Maak zo van iedere medewerkers een klantexpert.

 

Voorraadbeheer

De mogelijkheid om nauwkeurig de benodigde voorraad te voorspellen is van groot belang in een industrie waar de tendens snel doorzet van minder voorraad, minder verschillende voorraadartikelen en het voorkomen dat geld vastzit in niet gebruikte voorraad in het magazijn.

PrintVis geeft u een compleet overzicht van uw inkoopbehoefte voor zowel grondstoffen als uitbestedingen, gebaseerd op de planning van de individuele opdrachten. Dat zorgt ervoor dat uw supply chain volgens het ‘Just in Time’ principe kan werken. Ook bent u in staat om een papier te selecteren met de optimale grootte voor de order, waardoor u kleine restanten die in voorraad zijn kunt opmaken.

Met PrintVis is het mogelijk om centraal in te kopen, maar het is ook mogelijk dat ordermanagers zelf de inkoop afhandelen of een combinatie van beide. Verder kunt u zelf instellen welke artikelen u op order wilt inkopen of op basis van automatische besteladviezen.

 

Planning

Tijd, capaciteit en bezetting worden automatisch berekend tijdens de calculatie als een nieuwe opdracht wordt aangemaakt. Het systeem maakt een voorstel maar u kunt ook handmatig een planning maken.

Er zijn meerdere manieren om te planning in PrintVis. Uw planning kan gebaseerd zijn op mijlpalen (belangrijke momenten van een opdracht, zoals "Proef akkoord"), of u kunt plannen met een zeer grote mate van detail met betrekking tot data, tijden en productiesnelheden. Het is aan u!

PrintVis komt met verschillende grafische weergaves waarin u de machinebeschikbaarheid, beschikbare capaciteit en geplande capaciteit kunt zien. In een grafisch planbord kunt u met de muis simpel schuiven met geplande orders. Of u kunt alle orders volgen in het productieplan.

 

Werkvloerbeheer

Gebruik de real-time online elektronische orderzak in de Werkvloer module om al uw informatie vanuit het ERP/MIS systeem bekend te maken op de werkvloer. Dit zorgt ervoor dat uw productiemedewerkers altijd de laatste, volledige bijgewerkte productie-instructies bij de hand hebben die direct uit de database komt. Iedere keer als een operator een order "opent" en tijd besteed, wordt die informatie vastgelegd en bewaard in de database.

 

 

 

 

De werkvloer module ontvangt data over verbruik van grondstoffen en tijd rechtstreeks van productie en boekt deze informatie in real-time naar de juiste opdracht. Daardoor heeft u een bijgewerkt statusoverzicht van alle opdrachten in uw productie en van uw beschikbare capaciteit. U kunt altijd zien hoeveel tijd er besteed is, welke materialen er verbruikt zijn en wat er nog in voorraad is.

 

Nacalculatie

Met PrintVis heeft u een volledig inzicht in de historie van een opdracht, waarbij de verkoop-, voor- en nacalculatie met elkaar vergeleken kunnen worden per opdracht. Was de offerte goed? Wat waren de berekende kosten? Wat was de winst?

U kunt de informatie in het systeem altijd opnieuw gebruiken zodat u iedere keer beter kunt reageren, met meer kennis van uw kosten en andere parameters die uw winstgevendheid beïnvloeden.

 

Facturatie

De facturatie van opdrachten is vanzelfsprekend volledig geïntegreerd met de voor- en nacalculatie. Gebaseerd op deze informatie kunt u met één druk op de knop de factuur genereren.

Facturen kunnen aangemaakt worden op basis van de berekende prijs, de overeengekomen prijs, het werkelijke verbruik, de werkelijk geleverde aantallen waarbij bijvoorbeeld extra werkzaamheden nog als meerwerk aan de factuur toegevoegd kunnen worden.

Het is zelfs mogelijk om per productlijn een andere manier van factureren in te stellen. Met deze flexibiliteit kunt u aan vrijwel alle vragen met betrekking tot de facturatie voldoen.

 

Financieel beheer

Voeg velden, tabellen en gebruikersspecifieke menu's toe in een paar minuten. Stel bijvoorbeeld betaalcondities en kortingen per individuele klant en leverancier in. Aan alle wettelijke bepalingen wordt voldaan en ook de valutaproblematiek bij internationale handel is geen probleem.

Kijk verder dan de rekeningstanden: drill down naar de details en filter snel en eenvoudig de relevante informatie eruit. Werk in een applicatie die eenvoudig te gebruiken is door de intuïtieve gebruikersinterface en eenvoudig aan te leren omdat deze overal gelijk is. Gebruik de informatie uit uw rekeningschema met voorgedefinieerde rapportages om uw bedrijf te sturen.

Analyseer met een grote verscheidenheid aan variabelen, zoals winst, kostenplaatsen, afdelingen, regio's, productgroepen of andere rapportage eenheden. Gebruik de vele voorgedefinieerde rapportages of maak uw eigen bedrijfsspecifieke overzichten. Presenteer de resultaten online of distribueer ze via email, zodat managers en medewerkers, partners, investeerders op de hoogte blijven van de activiteiten van uw bedrijf.

 

Web2PrintVis

In toenemende mate bieden drukkerijen en andere grafische bedrijven diensten aan via het internet, via open webshops of klantportalen.

Waar open webshops voor iedereen toegankelijk zijn op het internet, hebben bij klantenportalen alleen benoemde gebruikers toegang tot het systeem.

 

 

Web2PrintVis is het gereedschap dat de verbinding legt tussen zo'n front-end (zowel open als gesloten webshops) en PrintVis.

Web2PV kan voor verschillende frontends gebruikt worden. Alle artikelen die in de frontend getoond worden kunnen hun eigen vaste prijs hebben, in een prijslijst opgenomen zijn of een prijs kan berekend worden op basis van een calculatiesjabloon in PrintVis. Met Web2PV is het mogelijk om per klant een eigen webapplicatie te hebben, met een andere opzet, maar wel gebruik makend van dezelfde basis.

Om gebruik te kunnen maken van Web2PV maken klanten minimaal gebruik maken van de Microsoft Dynamics NAV 2013 R2 Windows of Web client. Alleen met de Windows client is het mogelijk om afbeeldingen en andere bestanden te uploaden. Met de web browser kunnen gebruikers gegevens zien en wijzigen in een gebruiksvriendelijke interface met als basis een rolcentrum van Dynamics NAV.

 

JDF Integratie

Als een volwaardig lid van de CIP4 organisatie zijn we erg gecommitteerd aan de ontwikkeling in PrintVis van een MIS integratie module gebaseerd op JDF. 

JDF (Job Description Format) is een industriestandaard ontworpen om de informatie-uitwisseling tussen verschillende systemen en applicaties in en om de grafische industrie te vereenvoudigen. JDF bouwt verder en breidt bestaande deeloplossing uit, zoals CIP3’s Print Production Format (PPF) en Adobe Systems’ Portable Job Ticket Format (PJTF). Het ondersteunt ook de integratie van commerciële en planningsapplicaties in de technische workflow.

JDF voegt zich bij het groeiende aantal op XML gebaseerde standaarden, zorgdragend voor maximale overdraagbaarheid tussen verschillende platforms en gebruiksklare interactie met internet gebaseerde systemen. Meer informatie is beschikbaar op CIP4.org.

Neem contact met ons op

Vul onderstaand formulier in voor het aanvragen van informatie of het maken van een afspraak:

Door onderstaande checkbox aan te vinken geeft u aan op de hoogte te zijn van onze Privacy verklaring en hiermee akkoord te gaan.

Over Rainbow Crossmedia

Rainbow Crossmedia is een dochteronderneming van Rainbow Solutions met een sterke focus op de grafimedia. Wij hebben ons gespecialiseerd op bedrijven die actief zijn in de Print, Packaging, Fulfillment en Communicatie. Voor die bedrijven hebben we standaardoplossingen die allemaal als basis Microsoft Dynamics 365 Business Central hebben, de ERP oplossing voor het MKB. Ook onze medewerkers zijn al jaren actief in deze branches en hebben verstand van uw processen en zijn daarmee een goede gesprekspartner en klankbord. We leveren niet alleen een mooie software, maar helpen ook om uw processen te optimaliseren en zo uw bedrijfsresultaat te verbeteren.